7 نکته برای مدیرعامل بهتر اگر تا به حال کسی را به شما آموزش نداده ایم
نوشته شده توسط : زیبای پنهان

برایان تریسی در تجارت بزرگ شد. پدرش ، رونی ، شرکت تولیدی را راه اندازی کرد ، مادرش ، مارج ، بسیاری از جنبه های اداری و مالی شرکت را اداره می کرد و زندگی خانوادگی حول شرکت می چرخید.

برایان مهندسی خواند و مدرک خود را گرفت. پس از کالج ، او به خانه بازگشت و برای مشاغل خانوادگی کار کرد و به سرعت ثابت کرد که یکی از با استعدادترین مهندسان آن است. با کنترل شدید رونی بر شرکت و مارج برای حمایت از او ، فروش این شرکت به بیش از 15 میلیون دلار در سال رسید. و سپس فاجعه رخ داد. پدر برایان فوت کرد.

در آن زمان بود که هیچ تیم رهبری در کار نبود و فرهنگی که یاد گرفته بود برای تصمیم گیری های کلیدی به رونی تکیه کند ، این شرکت در خطر واقعی شکست قرار دارد. برایان یک مهندس عالی بود ، اما با از دست دادن پدرش ، او مجبور شد تا کل شرکت را اداره کند ، چیزی که او هیچ آموزش و تجربه ای در این زمینه نداشت.

برایان فروش این شرکت را برای مادرش در نظر گرفت. او نمی خواست کار اشتباهی انجام دهد که ممکن است آینده او را به خطر بیندازد. اما او همچنین به این تجارت اعتقاد داشت و احساس می کرد که با کمی کمک می تواند آن را از طریق این گذار بحرانی رهبری کند.

آن زمان بود که برای اولین بار با برایان ملاقات کردم ، در یک کنفرانس تجاری که ما در آتلانتا در 2009 برگزار کردیم.

امیدوارم ارتقاء شما در نقش مدیرعامل چیزی شبیه به برایان نداشته باشد ، اما از یک نظر به احتمال زیاد چنین بوده است - شما احتمالاً یک مربی یا الگو ندارید که شما را تحت حمایت خود قرار دهد و به شما یاد دهد که یک مدیر عامل موثر باشید.

این لیست از بهترین شیوه های من را در نظر بگیرید تا مدیرعامل موثری باشم ، تلاش من برای راهنمایی بیشتر شما در ایفای نقش موثرتر رهبری.

1.در تصویر بزرگ روشن شوید

 مدیرعامل به یک مرکز مشاوره مدیریت نیاز دارد. او باید چیزهای بزرگی را که بر شرکت تأثیر می گذارد بداند و باید تمام تلاش خود را برای بهبود این موارد سرمایه گذاری کند.

  • روابط کلیدی مشتری که بیشترین اهمیت را دارد چه کسانی هستند؟
  • کدام یک از اعضای اصلی تیم شما بیشترین مشارکت را دارند؟
  • کدام کانال های فروش بیشترین تفاوت را ایجاد می کند؟
  • کدام عوامل هزینه بیشتر بر سودآوری تأثیر می گذارد؟
  • کدام عوامل تولید (خدمات یا خدمات) ظرفیت را بیشتر محدود می کند؟
  • کدام عوامل بیشتر (مثبت و منفی) جریان نقدینگی را تحت تأثیر قرار می دهند؟

2. در امور جزئی اهمیت ندهید.

اکنون که می دانید چه چیزهایی بیشتر برای شرکت شما اهمیت دارد ، آیا به طور مداوم بهترین زمان و توجه خود را بر روی اقلام اصلی خود سرمایه گذاری می کنید؟ اگر نه ، بسیار مهم است که این تنظیم را انجام دهید.

3. فرهنگ و ارزش شرکت شما همیشه موارد اصلی هستند.

 فرهنگ دست نامرئی است که بر رفتار و تصمیمات تیم شما تأثیر می گذارد در حالی که هیچ کس دیگری به دنبال آن نیست. این بر توانایی شما در جذب و حفظ استعدادهای بزرگ تأثیر می گذارد. این توانایی شما را برای تولید نتایج شگفت انگیز محدود می کند یا از آن استفاده می کند. شما باید بخشی از بهترین توجه خود را صرف ایجاد عمدی فرهنگ مورد نظر خود کنید.

4. چشم انداز خود را برای شرکت با تیم خود به اشتراک بگذارید.

ماموریت شما به عنوان یک شرکت چیست؟ دلیل شما برای فعالیت در تجارت؟ چگونه می توانید تیم خود را الهام بخشیده و مشارکت دهید تا این مأموریت را به طور کامل انجام دهد تا کار به عنوان یک دعوت برای آنها تبدیل شود ، نه فقط یک حقوق و دستمزد.

5. برنامه عملیاتی سه ماهه خود را تدوین کنید - هر سه ماه یکبار.

هر مدیرعامل باید به شرکت خود در تعیین اولویت ها و تعیین استراتژی خود برای پیشرفت تجارت کمک کند. یک برنامه یک صفحه ای در هر سه ماه نه تنها به شما در انجام این کار کمک می کند ، بلکه باید آن را به گونه ای انجام دهید که عمل گرا باشد ، که در یک شرکت کوچک و متوسط ​​بسیار مهم است.

هنگامی که این کار را برای چند چهارم انجام دادید ، من شما را تشویق می کنم که از رهبران بخش اصلی خود بخواهید که برنامه عملکرد سه فصله "بخش" خود را نیز ایجاد کنند. این امر نه تنها به آنها کمک می کند تا بر موارد کمتری تمرکز کنند که تفاوت بیشتری برای شرکت ایجاد می کند ، بلکه به شما یک چاپ آبی برای پاسخگویی به آنها و بخش آنها می دهد.

6. شرکت خود را مسئول عمل به اولویت ها ، اهداف و ارزش های اعلام شده بدانید.

شرکت شما فقط زمان ، استعداد ، پول و منابع دیگر زیادی دارد. باید اینها را در مکانهای کمتر و بهتر سرمایه گذاری کند که تفاوت واقعی را ایجاد کند. وظیفه شما به عنوان مدیرعامل این است که به طور مداوم شرکت خود را مسئول بدانید - از جمله خود شما - که روزانه مطابق با این اولویت ها عمل کنید.

7. تیم رهبری خود را بسازید و مرتب کنید.

شاید مهمترین شغلی که به عنوان مدیرعامل دارید ایجاد و توسعه تیم رهبری خود باشد. در نهایت به چه کسی در تیم رهبری خود نیاز خواهید داشت؟ چه کسی را در تیم خود دارید؟ آیا سوراخ های درخشانی وجود دارد؟ آیا افرادی را که احتمالاً به آنها نیاز دارید ارتقا دهید؟

منبع: https://www.inc.com/david-finkel/7-tips-to-being-a-better-ceo.html





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: